Wszelkie zmiany związane z nowoczesnymi technologiami prowadzą do tego, że coś, co kiedyś uważaliśmy za normalność, dziś powoli jest zastępowane przez nowe rozwiązania. Przykładem mogą być darmowe sloty online w kasynach online, które wypychają z rynku standardowe automaty. W branży samochodowej z kolei z roku na rok powstaje coraz więcej elektrycznych samochodów, które zapewne będą przyszłością motoryzacji. Teraz firma BMW ogłosiła wprowadzenie nowego SUV-a.

BMW iX – futurystyczny SUV

Przez pierwszy okres powstawania samochodów elektrycznych kojarzone były one głównie z hybrydami jak Toyota Prius, Teslą czy też mało znanymi firmami. Jednak już od pewnego czasu elektryczne pojazdy wprowadzane są też przez większe marki. Mówimy tu między innymi o Porsche Taycan, Audi e-tron, a nawet Hummerze EV! Tak, tym Hummerze, który znany jest z amerykańskiego wojska czy palenia ogromnej ilości ropy. Teraz do tego segmentu ze swoim kolejnym elektrycznym pojazdem dołącza BMW.

Oferta najwyższych bonusów w eTOTO Legalny bukmacher eTOTO - sprawdź najlepszą ofertę

BMW na niedawnej konferencji ogłosiło swoje najnowsze auto elektryczne o nazwie iX SUV. Ma ono być wręcz nie tylko efektem najnowszych prac w tej technologii, lecz i stać się flagowym pojazdem niemieckiej marki. W wyniku czego otrzyma wiele technologii, które zarezerwowane były jedynie dla klasy premium. BMW iX ma stać się pierwszym pojazdem opartym o technologię EV piątej generacji, która specjalnie nadaje się do stosowania w pojazdach o różnych rozmiarach i przeznaczeniu. Niemiecki koncern zdecydował się na umieszczenie w nim dwóch silników elektrycznych, które łącznie generują ponad 500 KM. Jak na SUV-a pojazd ten ma osiągnąć prędkość od 0 do 100 km/h w zaledwie 5 sekund, co jest wręcz rewelacyjnym wynikiem. Pojazd ten ma odznaczać się także niskim zużyciem energii – mniej więcej do 21 kWh na każde 100 km. Może zatem cechować się zasięgiem między 500 a 600 kilometrów.

Kolejną zaletą w tym wypadku ma być szybkość ładowania. iX ma ponoć korzystać z mocy ładowania nawet do 200 kW. Jeśli użytkownikowi uda się skorzystać z ładowarki o takiej mocy, to w 10 minut możliwe będzie podładowanie akumulatora na aż 120 kilometrów! Z kolei poziom 80% osiągnie się w niewiele ponad 40 minut. Już przy słabszym ładowaniu z popularnych stacji 11 kW potrzeba będzie jedenastu godzin na osiągnięcie 100% mocy akumulatorów. Mimo wcześniejszych spekulacji wielce prawdopodobne, że w nowym modelu zabraknie 3. poziomu autonomicznej jazdy. Jest ona wciąż rozwijana, a ten system jazdy napotyka na wiele regulacji prawnych.

Również wnętrze jak i wspomaganie robią wrażenie. Kierowcy na start dostaną wiele niezbędnych czujników, kamer i radarów. Wewnątrz ma znajdować się zapewne tylko jeden ekran. Ten zakrzywiony, jednoczęściowy wyświetlacz pomoże nam w sterowaniu każdej istotnej funkcji w samochodzie. Mamy tu zatem do czynienia z 14,9-calowym ekranem multimedialnym, dzięki któremu można sterować samochodem za pomocą specjalnie stworzonego na potrzeby tego auta systemu operacyjnego. Jak zapowiedziała firma, komputer pokładowy wykazuje się aż 20-krotnie większą wydajnością niż jego poprzednicy. Samo wnętrze oczywiście ma być stylowe, choć tym razem BMW postawiło na większy minimalizm.

BMW iX ma oficjalnie wejść do produkcji w drugiej połowie 2021 roku. Nie wiemy na chwilę obecną, ile będzie wynosić cena za podstawowy model, jednak spekuluje się, że może ona sięgnąć co najmniej 70 tysięcy dolarów za wersję basic, co na chwilę obecną daje 265 tysięcy złotych.  

Najwyższe kursy i bonusy w Fortunie Legalny bukmacher Fortuna - sprawdź ofertę bonusów
Poprzedni artykułPremier League: West Brom – Arsenal (Typ i Analiza)
Następny artykułBundesliga: Hertha – Schalke (Typ i Analiza)